Dieta

Dieta jest jednym z najważniejszych czynników, który ma wpływ na rozwój zbędnej tkanki tłuszczowej, której nadmiar sprzyja rozwojowi choroby hemoroidalnej. Dodatkowo jeśli nie będziemy dostarczać naszemu organizmowi odpowiednich wartości odżywczych, to możemy doprowadzić do pojawienia się zaparć, a także znacznego osłabienia ścianek naczyń krwionośnych. Z tego względu nie tylko możemy mieć problemy z guzkami krwawniczymi, ale również możemy zauważyć na naszych łydkach żylaki. Jakie są główne zasady zdrowego odżywiania, które bez wątpienia warto przestrzegać? Czytaj dalej.

zdrowe odżywianie hemoroidy Jeśli od dziś mielibyśmy przestrzegać tylko i wyłącznie jednej zasady zdrowego odżywiania, to bez wątpienia powinna to być zasady mówiąca o regularnym spożywaniu posiłków. Przyjęło się, że najlepiej jeśli spożywamy pięć posiłków w ciągu dnia. Jeśli więc będziemy je konsumować w równych odstępach czasu (np. co trzy godziny), to nigdy nie dopuścimy do sytuacji, że wyjdziemy do pracy bez uprzedniego zjedzenia śniadania, a także ostatni posiłek będziemy spożywać ok. godziny 19.00 - 20.00. Pomiędzy posiłkami nie powinniśmy podjadać, nigdy nie powinniśmy rezygnować z jedzenia śniadań, a także ostatni posiłek powinniśmy spożywać nie później niż dwie godziny przed snem.

Niektórym kobietom wydaje się, że jeśli nie zjedzą śniadania i później wytrzymają bez jedzenia w pracy, i pierwszy posiłek zjedzą dopiero po południu, to uda im się zredukować zbędną tkankę tłuszczową. Jednak tak nie jest - jest wręcz przeciwnie. Jeśli na czas nie dostarczymy naszemu organizmowi niezbędnego paliwa, to nasz organizm tak się przeprogramuje, że jak tylko dostarczymy mu żywność, to w pierwszej kolejności zacznie gromadzić energię na czarną godzinę (na wypadek jeśli podobna sytuacja - przerwa w dostawie "paliwa" - miałaby się zdarzyć w przyszłości). W jaki sposób jest magazynowana energia? Oczywiście w postaci zbędnej tkanki tłuszczowej. Jeśli więc głodzimy się przez pół dnia myśląc, że dzięki takim działaniom zrzucimy trochę zbędnych kilogramów, to się mylimy.

Jeśli chcemy zredukować nadmierną tkankę tłuszczową powinniśmy się regularnie odżywiać, dzięki czemu nasz organizm będzie pracował na zwiększonych obrotach, poprawi się nasz metabolizm, szybciej będziemy spalać kalorie, a także będziemy mieć więcej energii.

Jeśli chcemy uniknąć problemy z hemoroidami oraz zaparciami, to powinniśmy zadbać o to, aby nasza dieta uwzględniała błonnik. Jeśli będziemy dostarczać naszemu organizmowi właściwą ilość płynów oraz produkty bogate w błonnik, to nasz stolec stanie się zdecydowanie bardziej miękki. Dzięki temu łatwiej będzie się przesuwał w kanale odbytu, nie będzie wywierał zbyt dużego nacisku na guzki krwawnicze - dzięki czemu będziemy mogli uniknąć krwawienia.

Wśród produktów bogatych w błonnik najczęściej wymienia się:

  • śliwki
  • jabłka
  • daktyle
  • brokuły
  • marchew
  • gruszki
  • truskawki
  • brukselkę
  • szpinak
  • groch
  • fasolę
  • płatki owsiane

Jedząc więcej produktów bogatych w błonnik powinniśmy pamiętać o jednoczesnym zwiększeniu ilości wypijanych płynów (dzięki temu unikniemy wzdęć).

Na łamach tego portalu systematycznie będą dodawane artykuły dotyczące zdrowego odżywiania. Zachęcamy do regularnych odwiedzin serwisu.